[fusion_builder_container admin_label=”” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”-110px” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no” element_content=””]
De thema’s op IKC de Plattenburg worden steeds weer vol enthousiasme ervaren. Mijn dochter in groep 1 voelt zich ontzettend op haar plek in de groep en vindt alle nieuwe onderwerpen reuze interessant.
Een dag van mijn dochter ziet er als volgt uit.
6.45 uur Ze wordt vrolijk wakker en begint te zingen in haar bed. One, Two, Three, Four, Five, Six, Seven, Eight, Nine, Ten, One, Two, Three, Four……….
7.15 uur Als ze zich heeft aangekleed bedenkt ze ineens dat ze een boek over indianen mee kan nemen naar school, want ze werken sinds een paar dagen over dit thema. ‘Van de juf mag dat mam.’ Ze rent naar de boekenkast en zoekt het boek over indianen. Dit boek legt ze naast haar schooltas, zodat ze het boek niet kan vergeten.
7.45 uur Aan tafel is ze met haar grote zus woorden aan het bedenken met de letters van het letterwinkeltje. Haar zus pakt een stift af en ze zegt: ’Stop hou op, ik vind het niet meer leuk”, zoals ze bij de kanjertraining leren.
8.15 uur Ze huppelt naar school en zegt: ‘Jippie, ik ga weer naar school.’ Als we bij school zijn vraagt ze zich af of ze gaan gymmen in de grote gymzaal, want dat vindt ze geweldig. Eenmaal in de klas aangekomen loopt ze naar de juf en vraagt ze of ze gaan gymmen. Helaas is het vandaag heel slecht weer en is de wandeltocht naar de grote gymzaal te ver. De juf slaat een arm om haar heen en geeft haar het gevoel dat ze snapt dat mijn dochter het jammer vindt.
8.30 uur Mijn dochter kiest zelfstandig iets uit ‘de uiltjeskast’. ‘Want dat is de kast waar je ’s ochtends uit mag kiezen mam.’ Ze gaat direct aan het werk en heeft nog net tijd voor een snelle knuffel met mama.
14.00 uur ‘Joehoe. ’Mijn dochter komt rennend de school uit en geeft me een knuffel. Ze drukt me de tas in de handen en vraagt meteen of ze mag spelen. Dat regelt ze vervolgens zelf.
17.30 uur Aan tafel hebben we het over de vraag: ‘Wat heb je vandaag gedaan waar je trots op bent?’ Ze moet er even over nadenken en zegt vervolgens: ‘Ik kan duck’. ‘Wat bedoel je lieverd?’ Ze zegt: ’Niet eend, maar duck’. Ze heeft vandaag weer Engels op school gehad en vandaag hebben ze dieren behandeld. Ze noemt er nog een paar:’ Dog, horse, cat, lion……
Zo, nog even indiaantje spelen en dan in bad en naar bed.
19.30 uur Moe, maar voldaan gaat ze lekker slapen.
Thuis is ze nog heel veel bezig met school, omdat de thema’s heel erg aansluiten bij de kinderen. Er worden veel materialen bij gezocht, ouders ingeschakeld om dingen te maken en leuke activiteiten bij bedacht. Zo leeft het 24 uur bij mijn dochter. #trotse moeder.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]